onsdag 10. mars 2010

Verden er ikke så stor.

Må først fortelle om en opplevelse fra forrige uke. Vi var alle tre på postkontoret for å ordne en sjekk for å betale husleia (amerikanerene liker forsatt dette åttitalls fenomenet) og sjekke ut litt om postsending til Norge. Da vi omsider kom frem til skranken (etter å ha ventet langt om lenge og lengere enn langt) spurte Jim først om postsaending til Norge, mannen i skranken spør på engelsk hvorfor Jim vil sende noe dit, og forsetter med å si at han ser jo mere norsk ut enn Jim. Etter at Jim har fortalt at han er halvt norsk, spørr mannen på norsk om Jim prater norsk. Vi tenkte begge to at dette var en amerikaner som hunne noen norske gloser, men det viser seg at mannen er fra Lillehammer og heter Kjell (Det blir forresten Chelly på amerikansk)!!


På forrige treff med "moms and tots" gruppen var vi på barnes & nobel, som er en fantastisk fin bokhandel. De har en barneavdeling med et flott togbord og en egen kafe. Det var stort oppmøte denne dagen og flere nye medlemmer som var med for førrste gang. Jeg kom i prat med en av de nye. Etter litt forteller jeg at jeg er fra Norge. Hun begynner da å smile, og forteller at hun syntes det var noe kjent med aksenten min. Moren hennes var nemmelig halvt dansk og halvt tysk, men hennes bestefar bodde i Norge. Så hun hadde vært i Norge opptil flere ganger. Glemte desverre å ta noen bilder, men jeg fikk tatt bilder av skattene som jeg og Aggie fant.


Denne uka har jeg vært med 4 åringene i barnehagen (lil angel childcare). Det er en gruppe på ti herlige barn. Første dagen var vi på insektsjakt :) Miss Misses er en fantastisk pedagog og har ansvar for denne gruppen alene uten assistenter!!! I forhold til lovverket kan hun ha opptil 18 barn i denne aldersgruppen. (Må slenge med at i spedbarnsgruppen(6 uker til ett år) beregnes det fire barn per voksen, litt andre tilstander her kan man si.) Også hun har en forbindelse til Norden. Hun har hatt en dansk gutt i barnehagen hun jobbet i tidligere. Jeg ser allerede at det å være i en barnehage her, er en god erfaring å ha med seg videre. De gjør mye annerledes, samtidig som mye er likt. Spennende å se andre løsninger og tanker.

Henger med noen bilder som beskriver litt mer om de siste dagene:

Et stort spørsmålstegn når makrell i tomat ble servert. Vi kjøpte et lite lager fra vaffelkvelden med sjømannspresten.


Klatring er tydeligvis tingen. Stolen kjøpte vi i en bruktbutikk, og jeg har planene klare om å male den, skru den fra hverandre og ha med hjem! :) Denne ettermiddagen koste vi oss på verandaen med 25 pluss grader.


På stranda etter jobb.......

Håper dere alle har en like fin hverdag som oss! Kos dere i mellomtiden!!

1 kommentar:

  1. Så herlig å se dere har det bra!! Og hvor STOR Aggie blir! Den stolen hennes syntes jeg så fin ut slik den er der. Så søt!! Kjenner jeg er litt misunnelig for alt dere opplever "over there". Men absolutt godt å vite at dere har det bra! (... og ikke lengter hjem. Selv om vi hjemme savner dere....) ;)

    SvarSlett